Plenoil gasolineras

FECHA

Plenoil s’expandeix a Galícia i sumarà 35 benzineres “low cost” més fins al 2023

Quinze s’instal·laran a la província de Pontevedra. La companyia preveu tancar el 2021 amb cinc noves estacions de servei: dues a Vigo i la resta a Mos, la Corunya i Ourense.

I és que les benzineres low cost de Plenoil són ateses durant el dia i automàtiques a la nit. La intenció de l’empresa és guanyar presència a les principals ciutats de Galícia i augmentar la seva penetració a les poblacions de més de 25.000 habitants, així com a les principals localitats costaneres malgrat que no superin aquesta xifra. Tot això s’emmarca dins les pretensions de la companyia de créixer al territori nacional.
Una proposta amb què pretén assolir el 2021 més d’un centenar de benzineres, 40 instal·lades en aquest exercici. Un desplegament al qual Plenoil va destinar 20 milions d?euros. Però això no és tot, perquè la companyia desembarcarà al mercat portuguès el gener del 2022, després d’obrir la seva primera oficina al país, a Porto, al novembre. La companyia de combustible de baix cost va tancar el 2020 amb una facturació de 125 milions d’euros , una xifra que pretén més que duplicar per a aquest exercici fins a assolir els 320 milions d’euros. Plenoil va tancar l?any passat amb resultat brut d?explotació (ebitda) de 6 milions d?euros, amb la previsió que s?elevi a 10 milions en els comptes d?aquest any. Si es compleix el pla empresarial traçat, la xifra de negoci de la companyia arribaria als 550 milions d’euros el 2022 . El segment de benzineres low cost irromp de forma abrupta al mercat amb una proposta basada en preus de combustible més baixos que el de les estacions de servei tradicionals: “el preu mitjà és entre 10 i 15 cèntims més barat”, apunta el CEO de Plenoil . La fórmula adoptada per la companyia, segons exposa el directiu, és la reducció de marges: “acabem amb un resultat final d’explotació d’aproximadament 2 cèntims per litre”, diu Rodríguez, que afegeix a l’equació el lloguer del terra davant de la compra i l’oferta de només dos productes (dièsel i benzina), que assegura que en redueix els costos estructurals.