La Unió Europea ha ratificat la normativa per la qual es prohibeix la venda de cotxes de combustió a partir de 2035. Aquesta legislació té com a objectiu eliminar l’emissió de CO2 tant de cotxes com de furgonetes. Tot i que la norma ja va ser aprovada pel Parlament Europeu el passat febrer, també necessitava el vistiplau de la Comissió i és en aquesta segona revisió quan Alemanya s’ha imposat i ha exigit incloure els e-fuels en la normativa.
Però què són els combustibles sintètics que proposa el país alemany? S’han valorat moltes opcions de cara a 2035:
- Biocombustible
- Hidrogen
- Elèctrics
- Combustible sintètic
Els e-fuels que proposa Alemanya són combustibles creats a partir del CO2 emès a l’aire i l’hidrogen obtingut d’energies renovables, la qual cosa podria ser una proposta més sostenible per a aquells que no tenen accés al cotxe elèctric. La gran diferència amb els combustibles fòssils és la seva procedència, ja que aquests es fabriquen en laboratoris mitjançant la combinació d’hidrogen, energies renovables, CO2 i una base alcohòlica. A més, tant la producció com l’emissió són neutres en el medi ambient. Aquesta podria ser una de les opcions més favorables per a aquells que no poden permetre’s un cotxe elèctric a partir de 2035.
Què passarà en el futur?
La part negativa per als consumidors es troba en el preu. La fabricació d’aquest tipus de combustibles està donant els seus primers passos i això es tradueix en un impediment per al client. El complex procés que comporta la seva creació té com a conseqüència un preu prohibitiu que actualment es troba en 2.800 euros el litre. Per a 2035 s’espera que es redueixi considerablement el preu, pel que podria convertir-se en una de les opcions per a una transición posible per a tots.