Plenergy gasolineras

Política de privadesa

Aquesta Política de privacitat s’aplica a qualsevol tractament de dades personals que PLENERGY GRUPO, SL o qualsevol de les empreses del seu grup empresarial dugui a terme, incloent-hi PLENERGY CANARIAS SL i PLENERGY PORT UNIPESSOAL LDA.

 La nostra Política de privacitat s’ha dissenyat per garantir la transparència del tractament de les dades personals dels nostres clients i usuaris. Així doncs, us proporcionem el document següent, en què podeu consultar com el nostre Sistema de Gestió de la Seguretat de la Informació exerceix el control i la preservació corresponent de les vostres dades. També ofereix informació accessible sobre els vostres drets com a usuari. S’ha desenvolupat en consideració de la normativa establerta segons el Reglament general de protecció de dades 2016/679 de 27 d’abril de 2016 (conegut com a “RGPD”) i de la seva adaptació al dret espanyol mitjançant la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (“LOPDGDG”).

  1. Antecedents

PLENERGY GRUPO, SL d’ara endavant, PLENERGY, amb CIF B93275394, domicili social i domicili al C/ Torrelaguna 64, Edificio Fiteni III, Planta 2- CP 28043 – Madrid, és titular del domini a internet www.plenergy.es (d’ara endavant, “Lloc web”) i de la seva aplicació per a dispositius mòbils (d’ara endavant, “App”). PLENERGY és responsable del tractament de les dades de caràcter personal subministrades pels usuaris mitjançant aquest Lloc web i de l’App.

PLENERGY es compromet a assegurar que la informació personal estigui protegida i que no s’utilitzi de manera indeguda mitjançant un Sistema de Seguretat de la Informació actualitzat i sotmès a Auditories Internes.

En aquest document, expliquem qui és el responsable de tractament, amb quina finalitat es tractarà la informació personal, la base de legitimació per al tractament, a qui podem comunicar la informació personal, com la recopilem, per què la recopilem, com la fem servir, els vostres drets i també s’expliquen quins processos s’han disposat per protegir la privacitat. Quan ens faciliteu informació personal i utilitzeu el nostre Lloc web, entenem que heu llegit i comprès els termes relacionats amb la informació de protecció de dades de caràcter personal que s’hi exposen. A PLENERGY assumim la responsabilitat de complir amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades nacional i europea, i tenim l’objectiu de tractar les dades de manera lícita, lleial i transparent.

  1. Qui és el responsable del tractament de dades?

Segons la normativa vigent, és la persona física o jurídica que, de manera individual o juntament amb altres, determina les finalitats i els mitjans del tractament. En aquest cas, PLENERGY és responsable del tractament de la informació personal dels seus clients i usuaris.

  • LLOC WEB: plenergy.es
  • App “Plenergy”
  • Denominació social és PLENERGY GRUPO, SL
  • CIF B93275394
  • Correu de contacte: protecciondedatos@plenergy.es
  • Telèfon: 91 568 74 97
  • Adreça fiscal: C/ Torrelaguna 64, Edificio Fiteni III, Planta 2- CP 28043 – Madrid
  • El seu objecte social és la venda i el proveïment de combustible a través d’expenedors.
  1. Amb quina finalitat recollim informació personal?

Segons els productes, serveis o funcionalitats que els clients i usuaris vulguin utilitzar en cada moment, PLENERGY haurà de tractar diferents tipus de dades, que seran, depenent del cas, les següents:

  • Dades identificatives (per exemple, nom, cognom, idioma i país des des del qual s’interactua, dades de contacte, etc.);
  • Informació econòmica i transaccional (per exemple, dades de pagament o de targeta, informació sobre les compres fetes, comandes, devolucions, etc.);
  • Dades de connexió, geolocalització i navegació (en cas d’interactuar a través de l’App);
  • Informació comercial;
  • Dades sobre els gustos i les preferències del client o usuari.

Quan PLENERGY demana als seus clients i usuaris que omplin les dades personals per donar-los accés a alguna funcionalitat o servei del Lloc web o de l’App, marcarà alguns camps com a obligatoris, ja que són dades que necessita per poder prestar el servei o donar accés a la funcionalitat en qüestió. Si aquestes dades no es faciliten, és possible que no es pugui garantir que es completi el registre com a usuari o que es pugui gaudir d’aquests serveis o funcionalitats. 

Gestionem les dades dels clients i dels usuaris del Lloc web i de la nostra App amb les següents finalitats, que es fonamenten sobre les bases de legitimació que figuren a continuació:

  • Prestar els serveis inclosos en el Lloc web i a l’App i/o facilitar la informació que s’ha sol·licitat, ja sigui pel lloc web, per correu electrònic o per telèfonn. Els correus electrònics podran reportar una confirmació de la seva recepció i lectura a través dels canals disposats per fer-ho als diferents formularis de contacte. La base de legitimació que empara aquest tractament és l’execució d’un contracte o l’aplicació de mesures precontractuals a petició de l’interessat, que cobreix la gestió de formularis de contacte, sol·licituds d’informació i qualsevol interacció necessària per a la prestació dels serveis oferts.
  • Oferir una App per a dispositius mòbils que proporcioni informació d’utilitat per als usuaris, millori la seva experiència de navegació i faciliti l’accés i la interacció amb els continguts i serveis disponibles. La base de legitimació que empara aquest tractament és l’execució d’un contracte (quan el client i/o usuari es registra o utilitza l’App com a part del servei) i/o l’interès legítim (per millorar l’experiència d’usuari i optimitzar els serveis que s’ofereixen).
  • Mantenir una relació directa amb el client amb finalitats publicitàries, promocionals i/o estadístiques (incloent-hi la realització de la segmentació de perfils per adequar les ofertes i activitats de màrqueting a cada client i/o usuari), relacionades amb les activitats que PLENERGY realitzi per mitjans convencionals i/o electrònics (correus electrònics, SMS, tiquet de compra…), tant al Lloc web com a l’App. Així mateix, aquestes comunicacions podran fer referència a beneficis o avantatges propis, sempre comunicades a través de PLENERGY. Les bases de legitimació que emparen aquest tractament són l’interès legítim en cas que hi hagi una relació contractual prèvia i mentre l’usuari no s’hi hagi oposat o hagi oposat el seu consentiment.
  • Permetre la participació d’usuaris interessats en processos de selecció potencials. La base de legitimació que empara aquest tractament és l’execució de mesures precontractuals a petició de l’interessat, en la mesura que l’usuari enviï la seva candidatura.
  • Dur a terme tasques de segmentació i d’obtenció de perfils a través de l’anàlisi de l’ús dels serveis oferts, amb la finalitat d’adequar les ofertes i les activitats de màrqueting a cada client i/o usuari, i oferir productes i serveis personalitzats. La base de legitimació que empara aquest tractament és el consentiment de l’interessat quan es tracta de segmentació avançada o perfilat amb impacte significatiu. Per a segmentacions bàsiques que no produeixin efectes jurídics o significatius sobre l’usuari, és l’interès legítim.
  • Per atendre qualsevol consulta, petició o incidència que feu pel servei d’atenció al client. La base de legitimació que empara aquest tractament és l’execució d’un contracte o l’aplicació de mesures precontractuals a petició de l’interessat.
  • Atendre les incidències que es puguin ocasionar, així com elaborar enquestes de satisfacció sobre el producte o servei contractat i millorar el servei prestat. Es podrà contactar amb el client o l’usuari en cas que es detectin o existeixin sospites fundades en relació amb un possible frau o una suplantació d’identitat. Les bases de legitimació que emparen aquest tractament són l’execució d’un contracte (per a la gestió d’incidències) i l’interès legítim (per a la millora del servei i la prevenció del frau).
  • Si escau, per gestionar informació econòmica en un fitxer d’ús privat de PLENERGY amb les mateixes finalitats. Les bases de legitimació que emparen aquest tractament són l’execució d’un contracte (gestió de pagaments i cobraments) i/o el compliment d’una obligació legal (obligacions fiscals i comptables).
  • Recollir dades de localització geogràfica del dispositiu o terminal del client i usuari, sempre que hagi atorgat el seu consentiment per fer-ho, amb la finalitat de facilitar la prestació de serveis, realitzar accions publicitàries i oferir informació personalitzada i adequada a la seva ubicació, com per exemple, les estacions de servei més properes. Els clients i usuaris podran, en qualsevol moment, desactivar l’accés a les dades de geolocalització, així com revocar el consentiment prestat per a la seva geolocalització, mitjançant la configuració dels ajustaments del dispositiu o terminal. La base de legitimació que empara aquest tractament és el consentiment de l’interessat, que ha d’atorgar permís explícit per a la geolocalització.
  • En aquells casos en què els clients i els usuaris hagin accedit al Lloc web o a l’APP mitjançant un registre des de xarxes socials, validar les seves dades identificatives, contactar amb el client i/o usuari en cas que fossin detectades o existissin sospites fundades en relació amb un possible frau o suplantació de la seva identitat o activitat a les xarxes, contactar amb ell i remetre-li comunicacions i/o ofertes comercials personalitzades mitjançant l’obtenció de perfils i feines de segmentació, realitzar estudis de publicitat comportamental o obtenir mostres estadístiques que puguin ajudar l’empresa a millorar la personalització de les ofertes que fa dels seus productes i serveis. Les bases de legitimació que emparen aquest tractament són l’execució d’un contracte (validació d’identitat per a accés i ús de serveis), l’interès legítim (prevenció del frau i millora dels serveis) i el consentiment (per a comunicacions comercials personalitzades i estudis de publicitat comportamental).
  • Gestionar l’enviament potencial d’enquestes de satisfacció d’acord amb la compra que s’hagi fet d’un producte o servei de PLENERGY, per millorar dia a dia l’experiència dels nostres clients i usuaris. La base de legitimació que empara aquest tractament és l’interès legítim (millora de la qualitat del servei i satisfacció del client).

El client i/o l’usuari serà l’únic responsable, en cas que empleni els formularis amb dades falses, inexactes, incompletes o no actualitzades. Totes les dades facilitades pel client i/o l’usuari es tractaran de manera confidencial.

  1. A qui li podem comunicar la vostra informació personal?

Amb caràcter general, el Responsable del tractament no cedirà les dades dels clients i usuaris, llevat dels supòsits que es recullen a continuació.

Les dades de caràcter personal que es recullen en aquest Lloc web, mitjançant l’APP o al registre d’usuari respectivament es recullen per proporcionar el servei d’ús del nostre servei d’informació sobre les ubicacions, els serveis i els productes de PLENERGY

  • Al formulari de contacte de la Borsa de treball, l’únic destinatari és la mateixa PLENERGY i, si es donés el cas, per tal de potenciar la candidatura de l’usuari, es podria derivar a empreses participades per PLENERGY.

Per oferir-te els nostres serveis amb una millor qualitat i complir les nostres obligacions fiscals, us fem saber que les dades que ens faciliteu en aquesta secció es poden cedir a la següent empresa, amb la qual existeixen processos col·laboratius de forma habitual: INDICUS SOFTWARE, SL (B 83535237). Finalitat de la cessió: Desenvolupament, actualització i manteniment del Lloc web plenergy.es i de l’App de Plenergy, cosa que implica l’accés a la informació.

  • Empreses que pertanyin al grup empresarial de PLENERGY GRUPO, S.L. perquè puguin dur a terme les mateixes accions subjectes a les finalitats anteriorment identificades als seus territoris respectius.
  • Tercers proveïdors per a la prestació de serveis al Responsable del tractament, relacionats amb les finalitats sobre les quals s’ha informat el client i/o usuari. Aquests proveïdors només accediran a les dades personals per dur a terme els seus serveis en nom i per compte del Responsable del tractament, sota obligació de confidencialitat i seguint sempre les seves instruccions. Cap dels proveïdors indicats no tractaran les vostres dades per a finalitats pròpies que no hagin estat prèviament informades per PLENERGY. Potencialment, podem activar alguna modalitat de comunicació alternativa a la qual podeu donar el vostre consentiment i per la qual es podria proporcionar informació vostra a proveïdors amb l’única finalitat que s’encarreguin d’optimitzar el procés d’enviament d’informació i que es podran trobar ubicats dins o fora de l’Espai Econòmic Europeu. En aquest darrer supòsit, el Responsable garanteix que la transferència es produirà amb el respecte de les garanties adequades i que sempre es protegirà la seguretat de les dades personals.
  • Les dades dels clients i usuaris també es poden cedir a autoritats i organismes competents, jutjats, tribunals o qualssevol altres tercers legitimats segons la normativa aplicable.
  1. Com podeu exercir els vostres drets?

Teniu dret a tenir el control sobre la informació personal que recopilem tant al Lloc web com a la nostra APP. D’aquesta manera, nosaltres també ens assegurem que sigui precisa i veraç.

També teniu dret a obtenir accés a la vostra informació personal, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, de sol·licitar-ne la supressió quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per les quals es van recollir.

En determinades circumstàncies, i per motius relacionats amb la vostra situació particular, us podreu oposar al tractament de les vostres dades. La vostra informació personal deixarà de ser tractada per a les finalitats a les quals us hàgiu oposat. D’igual manera, podeu exercir el dret a la limitació del tractament de la vostra informació personal, sol·licitant-nos-en la conservació.

Igualment, en determinades circumstàncies, podreu sol·licitar la portabilitat de les dades a un altre responsable de tractament.

Podreu exercir els vostres drets sense cap cost, i tindreu dret a rebre una resposta en els terminis establerts per la legislació vigent en matèria de protecció de dades. Així mateix, podreu triar entre els mitjans de comunicació següents:

  • Per correu postal a l’adreça C/ Torrelaguna 64, Edificio Fiteni III, Planta 2- CP 28043 – Madrid.
  • Per sol·licitud a la següent adreça de correu electrònic: protecciondedatos@plenergy.es.
  • Podeu presentar una reclamació a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, especialment quan no estigueu satisfets amb la resposta a l’exercici dels vostres drets. Per obtenir més informació, podeu consultar el web www.aepd.es
  1. Durant quant de temps emmagatzemem la vostra informació personal?

Només emmagatzemem la vostra informació personal mentre la necessitem, per tal de poder utilitzar-la segons la finalitat per la qual es va sol·licitar, i d’acord amb la base jurídica del tractament establerta per la llei aplicable. Mantindrem la vostra informació personal mentre hi hagi una relació contractual i/o comercial o mentre no exerciu el dret de supressió, limitació del tractament, portabilitat i/o d’oblit de les vostres dades.

En aquests casos, mantindrem la informació degudament bloquejada, sense donar-li cap ús, mentre pugui ser necessària per a l’exercici o defensa de reclamacions o es pugui derivar algun tipus de responsabilitat judicial, legal o contractual del seu tractament, que hagi de ser atesa i per això sigui necessària la seva recuperació. En cap cas no es mantindran les vostres dades durant més de 10 anys a partir de la finalització de la relació contractual, termini de conservació obligatori establert per la Llei 10/2010, de 28 d’abril, de prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme.

  1. Com protegim la vostra informació personal?

PLENERGY té un Sistema de Seguretat de la Informació, per la qual cosa estem compromesos a protegir la vostra informació personal. Utilitzem les mesures tècniques i organitzatives adequades amb la finalitat de protegir la vostra informació personal i la vostra privacitat, i revisem aquestes mesures periòdicament. Protegim la vostra informació personal mitjançant l’ús d’una combinació de controls de seguretat tant físics com informàtics o lògics, fins i tot amb controls d’accés que restringeixen i administren com la vostra informació personal i les vostres dades personals es processen, administren i gestionen. També ens assegurem que els nostres empleats estiguin capacitats degudament per protegir la vostra informació personal.  Tenim els següents procediments inclosos a la nostra organització sobre el que s’indica aquí;

    • Procediment d’ús d’internet/back up
    • Avaluació i anàlisi de riscos
    • Gestió i registre d’activitats de tractament
    • Procediment d’assignació de responsabilitats de seguretat de la informació als RH 
  1. Ús de galetes

Veure (política de galetes)

Fem servir galetes, serveis d’anàlisi web i complements de xarxes socials al nostre lloc web per millorar la vostra experiència de navegació. Per consultar la nostra política de galetes.

  1. Quan actualitzem la nostra política de privadesa?

És possible que calgui actualitzar aquesta Política de privacitat; per això cal que la reviseu periòdicament i, si és possible, fer-ho cada vegada que accediu al Lloc web i a l’App amb l’objectiu d’estar informat adequadament sobre el tipus d’informació recopilada i del seu tractament.

Trobareu la Política de privadesa al peu del Lloc web i de l’App. No obstant això, us comunicarem qualsevol modificació d’aquesta Política de privadesa que afecti el tractament de les vostres dades personals.

Aquesta Política de privadesa es va actualitzar per última vegada a Madrid, amb data de [14] de maig de 2025.