Quinze s’instal·laran a la província de Pontevedra. La companyia preveu tancar el 2021 amb cinc noves estacions de servei: dues a Vigo i la resta a Mos, la Corunya i Ourense.
El gallec és un mercat madur pel que fa a les estacions de servei tradicionals, però, s’obre un nínxol al territori per a les benzineres low cost . La seva escassa penetració a la comunitat, amb un 2% de quota de mercat, juntament amb l’elevat preu dels carburants s’han convertit en dos catalitzadors perquè molts operadors ultimin els plans d’expansió a Galícia.
És el cas de Plenoil que apuntala la seva estratègia per convertir-se en un actor de rellevància al territori amb l’obertura de fins a 35 benzineres automàtiques fins al 2023. La companyia especialitzada en el segment de benzineres de baix cost té un pla ambiciós al davant. Si actualment compta amb vuit punts de proveïment a Galícia, la seva intenció és acabar aquest exercici, del qual en queda menys d’un mes, amb cinc més. Dues d’aquestes cinc obertures s’efectuaran a Vigo: una al número 52 de la Rúa de Gandarón i la segona a l’Estrada de Moledo.
Les tres noves gasolineres restants s’ubicaran al Concello de Mos, a la ciutat de la Corunya ia la d’Ourense . D’aquesta manera, la província pontevedresa sumés tres noves benzineres sota l’ensenya de Plenoil a les quatre amb què ja compta a Meaño, O Porriño, Valga i Vilanova d’Arousa.
“Galícia és una zona d’expansió claríssima perquè hi ha hagut molt poca competència i perquè els preus són molt elevats”, comenta el CEO de Plenoil, José Rodríguez d’Arellano . No en va, si el mercat gallec suposa una mica menys del 10% de la facturació del grup actualment, el directiu estima que superi el 15% de la xifra de negoci el 2023. “Esperem estar als 120 milions d’euros de facturació en aquest mercat”, assegura.
Distribució de les estacions
Pel que fa a la distribució de benzineres low-cost de Plenoil , Pontevedra sortirà guanyant amb 15 noves instal·lacions fins al 2023, 10 més aniran a parar a la província de la Corunya i la resta es repartiran entre Lugo i Ourense. Una expansió a què el grup destinarà al voltant de 18 milions d’euros i que crearà una mica més d’un centenar de llocs de treball a la comunitat.
I és que les benzineres low-cost de Plenoil són ateses durant el dia i automàtiques a la nit. La intenció de l’empresa és guanyar presència a les principals ciutats de Galícia i augmentar la seva penetració a les poblacions de més de 25.000 habitants, així com a les principals localitats costaneres malgrat que no superin aquesta xifra. Tot això s’emmarca dins les pretensions de la companyia de créixer al territori nacional.
Una proposta amb què pretén assolir el 2021 més d’un centenar de benzineres, 40 instal·lades en aquest exercici. Un desplegament al qual Plenoil va destinar 20 milions d?euros. Però això no és tot, perquè la companyia desembarcarà al mercat portuguès el gener del 2022, després d’obrir la seva primera oficina al país, a Porto, al novembre.
La companyia de combustible de baix cost va tancar el 2020 amb una facturació de 125 milions d’euros , una xifra que pretén més que duplicar per a aquest exercici fins a assolir els 320 milions d’euros. Plenoil va tancar l?any passat amb resultat brut d?explotació (ebitda) de 6 milions d?euros, amb la previsió que s?elevi a 10 milions en els comptes d?aquest any. Si es compleix el pla empresarial traçat, la xifra de negoci de la companyia arribaria als 550 milions d’euros el 2022 .
Arribada de les low-cost
El segment de benzineres low cost irromp de forma abrupta al mercat amb una proposta basada en preus de combustible més baixos que el de les estacions de servei tradicionals: “el preu mitjà és entre 10 i 15 cèntims més barat”, apunta el CEO de Plenoil .
La fórmula adoptada per la companyia, segons exposa el directiu, és la reducció de marges: “acabem amb un resultat final d’explotació d’aproximadament 2 cèntims per litre”, diu Rodríguez, que afegeix a l’equació el lloguer del terra davant de la compra i l’oferta de només dos productes (dièsel i benzina), que assegura que en redueix els costos estructurals.