En Espanya comptem amb un parc automobilístic de més de 25 milions de turismes, segons les darreres dades publicades per l’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils, ACEA.Aquesta dada posa de manifest la importància d’una acció tan quotidiana com l’ompliment de combustible. Aquesta substància que es combina amb oxigen i posa en marxa un vehicle no és l’únic líquid que es troba en els vehicles. La majoria conté, a més, additius que milloren el rendiment del motor, el procés de combustió o provoca l’augment d’octanatge de gasolina. Però, ¿per a què serveixen realment els additius en el combustible?
Què són?
Es tracta d’una fórmula química que compta amb components que afavoreixen el rendiment del motor. A més, intervenen en el procés de combustió perquè es realitzi de manera eficient. Aquesta substància s’afegeix tant a la gasolina com al dièsel i el seu objectiu final és evitar problemes futurs ocasionats pel combustible de baixa qualitat. Un altre dels seus fins és la lubricació dels injectors o la neteja del motor. Cada companyia selecciona els seus additius i, en el cas de Plenoil, venen recomanats per experts del sector de hidrocarburs per proporcionar la millor qualitat possible als clients.
Com són els additius Plenoil?
A Plenoil compten amb dos additius recomanats per experts del sector i tots dos tenen beneficis per al bon funcionament del vehicle. En el cas del dièsel està additivat per HQ300 i la gasolina conté HQ400. Amb excepció de les nostres gasolineres ubicades a les Illes Canàries, les quals es additiven amb Plenoil 95 i Plenoil 40, també recomanat per experts del sector dels hidrocarburs.
HQ300
Es tracta d’un additiu multifuncional desenvolupat per al seu ús en gasòleos d’automoció (Gasòleo A). Aquest compta amb propietats de millora per al vehicle com els següents punts:
- Millora la qualitat d’ignició del gasoil (increment típic del número de cetà de l’ordre de 0,8).
- Manté nets els injectors (pèrdua de flux inferior al 70% a l’assaig de detergent CEC F-23-A-01, Peugeot XUD-9 A/L i pèrdua de potència inferior al 2% a l’assaig CEC F98-08, DW -10).
- Protegeix de la corrosió el sistema d’alimentació del motor (mèrit A/B++ a l’assaig ASTM D 665A).
- Disminueix la tendència a la formació d’escuma (temps de desaparició menor de 15 segons a l’assaig NF 07-075) i, en conseqüència, les esquitxades durant el proveïment, facilitant el complet omplert del dipòsit i també disminuint el temps d’operació a les benzineres. La millora en la qualitat d’ignició, la neteja d’injectors, l’absència de corrosió i la bona conservació de les bombes d’injecció indueixen efectes positius a l’economia del carburant, a la reducció de soroll i de contaminants, a la facilitat d’arrencada , a l’arrencada en fred i, finalment, a la suavitat de conducció.
HQ400
Es tracta d’additiu multifuncional, desenvolupat per a ús en gasolines d’automoció. S’incorpora al braç de càrrega. Aquest compte amb propietats de millora per al vehicle com els punts següents:
- Impedeix la formació de dipòsits a les vàlvules d’admissió (màxima acumulació de dipòsits-mitjana de les quatre vàlvules: 30 mg/vàlvula als assaigs M-102E, CEC F-05-A-93 i M-111, CEC F-20 -A-98). Aquest nivell de neteja s’aconsegueix tant en gasolines exemptes d’etanol com en les que el contenen en proporció de fins al 10% V/V.
- Manté nets els injectors tant en injecció directa com indirecta. La millora en la neteja dels sistemes d’admissió dels motors indueix efectes positius a l’economia del carburant, a la reducció de contaminants, a la facilitat d’arrencada ia la suavitat de conducció.